Equip directiu de SOCOTEC Group a la prolongació de la L9 del Metro

dj. 09/11/2023 - 08:52

L'equip directiu de SOCOTEC Group va tenir l'oportunitat de realitzar una visita a una de les infraestructures més importants en les quals SOCOTEC està actuant com a direcció d'obra.

En aquesta visita, l'equip va poder veure com SOCOTEC està implementant el pla geotècnic, auscultació amb sensors (Tunel Data) amb BIM i duent a terme les campanyes de control de qualitat amb inspecció i assajos dels sistemes constructius per al nou tram de línia L-9.

Acompanyats de Ferran Biosca, director tècnic de les obres, l'equip de SOCOTEC es va desplaçar fins al pou de Zona Universitària, que dona accés a la galeria on es troba actualment treballant la tuneladora, a uns 30 metres de profunditat

La construcció del Projecte L9 del Metro, que serà la més extensa d'Europa, amb 47,8 km, incloent 43,7 km sota terra, representa un gran avanç en enginyeria subterrània. Les noves línies L9 i L10, quan estiguin acabades, aportaran 48 quilòmetres de metro a Barcelona i el seu entorn metropolità, amb un total de 50 estacions que generaran 17 intercanviadors.La licitació adquirida el 2021 per SOCOTEC juntament amb TPF Getinsa Euroestudios i Tunelconsult, gràcies a la seva experiència en direcció d'obra d'infraestructures.

 

La tuneladora en acció

 

La tuneladora Hospi, construïda per l'alemanya Herrenknecht, es troba actualment en els dos quilòmetres pendents entre Sarrià i Lesseps, avançant a una mitjana de sis o set metres diaris.

 

 

Procés de perforació-construcció:
"La mecànica dels treballs és sempre la mateixa: la màquina perfora només dos metres de manera ininterrompuda gràcies a la força dels gats. Es garanteix el túnel amb set peces de formigó que serviran de revestiment. Segons l'ordre en què es col·loquin, el canal avançarà recte o girarà cap a algun sentit. Tot el control es porta des del centre de comandaments a la superfície, gràcies als dades en temps real, de BIM i sensors, es pot garantir el control i la seguretat de la tuneladora, a profunditats entre 35 i 70 metres."

Ferran Biosca - Director Técnico de L9

La visita de la comitiva de SOCOTEC a les obres de prolongació de la L9 de metro de Barcelona va ser una oportunitat per conèixer de primera mà l'estat d'avanç d'aquesta important infraestructura.

L'equip de SOCOTEC va poder comprovar la magnitud dels treballs i la tecnologia de última generació que s'està utilitzant per garantir la seguretat i la qualitat de l'obra.

TBM