Información general
Data: 2023 - Actualitat
Client: Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, Direcció General de Carreteres.
Ubicació: Múrcia, Spain
Propietat fotogràfica: SOCOTEC
Enginyeria Civil de Gran Envergadura
Aquest projecte d'enginyeria d'alta complexitat, promogut pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a través de la Direcció General de Carreteres, consisteix en la supervisió i gestió de la construcció de la variant A-30 a la província de Múrcia.
Aquest ambiciós projecte abasta des del punt quilomètric 0,000 (enllaç amb l'A-30) fins al p.k. 4,320, destacant la creació d'una variant que ampliarà la capacitat de trànsit i millorarà la connectivitat a la regió.
L'Arc Nord-oest de Múrcia s'estén al llarg de 22 quilòmetres, començant al nord de l'enllaç d'Archena a l'A-30 i connectant troncalment amb la RM-15 fins a l'enllaç d'Alcantarilla. L'obra es divideix en tres trams (A, B i C), amb un enfocament particular en el tram A, el pressupost d'execució material del qual ascendeix a 40.740.879,49€.

Parleu amb els nostres experts
SOCOTEC Spain, amb la seva experiència en projectes d'enginyeria civil de gran envergadura, assumeix el control i vigilància de les obres de l'Arc Nord-oest de Múrcia. L' atenció detallada a cada component, des dels imponents viaductes fins als passos superiors i inferiors, demostra la capacitat i competència de SOCOTEC Spain en la gestió integral de projectes d' infraestructura.
Aquest projecte no només marca una fita en el desenvolupament viari de la regió, sinó també reflecteix l'excel·lència tècnica que caracteritza SOCOTEC Spain en l'àmbit de l'enginyeria civil.
L'Arc Nord-oest de Múrcia, amb obres iniciades el 2019 i un cost estimat de 183 milions d'euros, és una nova infraestructura viària de 22 quilòmetres de longitud. Travessa diversos municipis com Archena, Molina de Segura, Lorquí, Ceutí, Villanueva del Río Segura, Alguazas, Las Torres de Cotillas, Múrcia i Alcantarilla.

L'Impacte de l'Arco Noroeste a Murcia
Accessibilitat i Fluïdesa

Aquesta autovia busca millorar l'accessibilitat a les poblacions i nuclis industrials de la zona, a més de reorientar els fluxos de trànsit a la Regió de Múrcia. S'espera que agiliti les comunicacions entre Cartagena, els municipis costaners i l'eix que connecta València, Llorca i Andalusia per l'interior, desviant més de 20.000 vehicles diaris del nus d'Espinardo i de la Ronda Oest de Múrcia.
"Gràcies a la nostra vasta experiència i capacitat tècnica en enginyeria civil per a carreteres, no només facilitem la creació de noves vies més resilients, sinó que també intervenim directament per descongestionar i optimitzar la mobilitat de la regió.”
Almudena Vecino
Directora Gestió Obres de Madrid - Infraestructures del Transport SOCOTEC SPAIN.
Aquesta autovia busca millorar l'accessibilitat a les poblacions i nuclis industrials de la zona, a més de reorientar els fluxos de trànsit a la Regió de Múrcia. S'espera que agiliti les comunicacions entre Cartagena, els municipis costaners i l'eix que connecta València, Llorca i Andalusia per l'interior, desviant més de 20.000 vehicles diaris del nus d'Espinardo i de la Ronda Oest de Múrcia.
"Gràcies a la nostra vasta experiència i capacitat tècnica en enginyeria civil per a carreteres, no només facilitem la creació de noves vies més resilients, sinó que també intervenim directament per descongestionar i optimitzar la mobilitat de la regió.”
Almudena Vecino
Directora Gestió Obres de Madrid - Infraestructures del Transport SOCOTEC SPAIN.
Trams A i B de l'Arco Noroeste