Les tasques de SOCOTEC han consistit en el desenvolupament de l'enginyeria del Pla director, incloent-hi la definició i quantificació de diversos aspectes.

Informació general

Nom del projecte: Pla director Punta Colorada

Data (any): 2017 – 2019

Client: PDP London

Ubicació: Pinar del Río, a Cuba

Equip de col·laboradors: Carmen Ruiz i Jordi Rosich

Propietat fotografia: PDP London, dypingenieria

 

Resum del projecte

L'objectiu del projecte del Pla director era impulsar el turisme a la zona de Punta Colorada. Ubicada a la regió verge de Pinar del Río, s'esperava que Punta Colorada es convertís en un punt neuràlgic per al desenvolupament de la regió. Aquest pla mestre es va dissenyar com el primer de diversos ressorts de luxe que formarien part d'un projecte de col·laboració entre La Playa Golf and Resorts International i el govern cubà.

Detalls del projecte

El Pla director de Punta Colorada, ubicat a Pinar del Río, tenia com a objectiu principal convertir-lo en una important destinació turística i fomentar el desenvolupament econòmic a la regió.

Aquest projecte és el resultat de la col·laboració entre La Playa Golf and Resorts International i el govern cubà, amb el propòsit de convertir-se en una atracció turística de renom a escala mundial.

La primera fase del projecte abastava una extensió de 750 hectàrees, però el pla complet contemplava una àrea total d'aproximadament 6.500 hectàrees.

Punta Colorada és reconeguda com el "jardí de Cuba" i compta amb reserves naturals, a més de la vall de Viñales, que ha estat declarat patrimoni de la humanitat per la UNESCO.

Pla director

SOCOTEC va desenvolupar l'enginyeria del Pla director, definint i quantificant diversos aspectes del projecte:

L'estratègia es va basar en la conservació de la vegetació existent i l'aprofitament de la terra vegetal, així com en la protecció de les edificacions enfront dels temporals.

El projecte s'enfoca en la sostenibilitat i el benestar. Utilitza materials locals per a la pavimentació, incorpora àrees arbrades per a ombra, implementa sistemes de drenatge i recol·lecció d'aigua de pluja, i utilitza enllumenat eficient per evitar la contaminació lumínica.

Es va contemplar la implementació d'un sistema de recollida de contenidors integrats a l'espai, amb 26 àrees d'aportació de residus i una planta de compostatge per a matèria orgànica.

Es prioritza la planificació de vies i gestió de trànsit. Es fomenta la mobilitat sostenible i s'estableix una estratègia d'aparcament.

Es va buscar diversificar les fonts de subministrament, recuperar aigües residuals i nutrients per promoure l'ús eficient i responsable dels recursos hídrics.

L'estratègia del projecte es va enfocar en la utilització d'energies renovables per aconseguir autonomia, seguretat i resiliència en el subministrament energètic.

Punta Colorado

Pla director

Canal

El canal es va concebre com un element paisatgístic essencial i va implementar accions per millorar la connectivitat, com la introducció d'un servei d'hidrotaxi que connecta la marina amb l'hotel principal. Es van establir restriccions pel que fa a l'eslora màxima de les embarcacions permeses. A més, es va permetre la presència de petites embarcacions privades i es van establir punts de control en les connexions amb el mar. El canal té una longitud de 4,8 km i es va realitzar una excavació de 800.000 m³, incloent-hi l’eliminació de terra vegetal.

 

Marina i platges

Es va dissenyar una entrada a la zona nord i un canal orientat al nord-oest per reduir l'impacte de l'onatge. Es va preveure la instal·lació de pantalans flotants que s'adaptarien a les variacions del nivell del mar. A més, es va crear un moll de servei independent per minimitzar l'impacte visual i les molèsties en les àrees residencials i comercials.

En el projecte es van crear diverses platges amb dimensions mínimes de 30-40 m d'ample i 150 m de llarg. Es van implementar mesures per prevenir l'erosió a les àrees adjacents i es van enfortir els trams costaners.

Canal

El canal es va concebre com un element paisatgístic essencial i va implementar accions per millorar la connectivitat, com la introducció d'un servei d'hidrotaxi que connecta la marina amb l'hotel principal. Es van establir restriccions pel que fa a l'eslora màxima de les embarcacions permeses. A més, es va permetre la presència de petites embarcacions privades i es van establir punts de control en les connexions amb el mar. El canal té una longitud de 4,8 km i es va realitzar una excavació de 800.000 m³, incloent-hi l’eliminació de terra vegetal.

 

Marina i platges

Es va dissenyar una entrada a la zona nord i un canal orientat al nord-oest per reduir l'impacte de l'onatge. Es va preveure la instal·lació de pantalans flotants que s'adaptarien a les variacions del nivell del mar. A més, es va crear un moll de servei independent per minimitzar l'impacte visual i les molèsties en les àrees residencials i comercials.

En el projecte es van crear diverses platges amb dimensions mínimes de 30-40 m d'ample i 150 m de llarg. Es van implementar mesures per prevenir l'erosió a les àrees adjacents i es van enfortir els trams costaners.

Vols saber més sobre els nostres projectes? Contacte

Contacta amb nosaltres