Comencen les obres de la nova estació de Parla Norte a Madrid. Garantint Qualitat i Seguretat amb l'experiència de SOCOTEC

dt., 06/02/2024 - 11:03

El Ministro de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Óscar Puente, va donar el tret de sortida a les obres de la nova estació de Cercanías de Parla Norte a Madrid en un acte que ha comptat amb la presència de representants de SOCOTEC.

La ingeniería española participa en el projecte com a consultora i assistència tècnica de control de les obres.

SOCOTEC aporta la seva experiència en enginyeria civil per a infraestructures ferroviàries amb l'objectiu de garantir la qualitat i el compliment dels terminis previstos. Un exemple d'això és el projecte de l'Intercanviador de Valdebebas, també a la capital espanyola, i que actualment està en construcció. L'enginyeria que ja va participar en la redacció del projecte bàsic de construcció de l'estació, també s'encarregarà de l'assistència tècnica de control durant tota l'execució de les obres.

La nova estació de Parla Norte, que estarà operativa en la primera meitat de 2025, donarà servei al 73% de la població d'aquest municipi al sud de la capital i millorarà la seva comunicació amb la resta de la regió. Es tracta d'una infraestructura moderna, eficient i interconnectada que es convertirà en un fite urbà i un exemple d'arquitectura sostenible.

La Nova Estació

Eficiència, interconnexió i accessibilitat

La nova estació de Parla Norte es caracteritzarà per:

  • La seva eficiència energètica: S'utilitzaran materials reciclats i sistemes d'eficiència energètica per minimitzar l'impacte ambiental de la infraestructura.
  • La seva interconnexió amb altres modes de transport: L'estació estarà connectada amb el tramvia de Parla, creant un intercanviador multimodal que facilitarà la mobilitat dels ciutadans.
  • La seva accessibilitat universal: L'estació comptarà amb dos andenes de 210 metres de longitud, un edifici de viatgers de 900 metres quadrats amb disseny sostenible i un pas inferior que connectarà ambdós andenes.

 

Més de 14.000 usuaris diaris

L'estudi funcional realitzat pel Ministeri de Transports estima que la nova estació tindrà una demanda potencial superior als 14.000 usuaris diaris. Aquesta xifra posa de manifest la necessitat d'aquesta infraestructura per millorar la qualitat del servei de Rodalies a Parla, un dels municipis amb major població de la Comunitat de Madrid.

 

Inversió en la xarxa de Rodalies

La construcció de l'estació de Parla Norte forma part del Pla de Millora de Rodalies de Madrid, que contempla una inversió total de 7.100 milions d'euros. Aquest pla inclou 120 actuacions, entre les quals es troben la millora i ampliació de la xarxa de vies, la renovació de la flota de trens i la modernització de les estacions.

 

Fita urbana i arquitectura sostenible

L'edifici de viatgers de la nova estació de Parla Norte serà un fita urbana i un exemple d'arquitectura sostenible. La seva estructura envolvent en forma de costelles, protegirà els viatgers de les inclemències meteorològiques i canalitzarà els fluxos d'usuaris.

 

Renders: Adif

La nova estació de Parla Norte es caracteritzarà per:

  • La seva eficiència energètica: S'utilitzaran materials reciclats i sistemes d'eficiència energètica per minimitzar l'impacte ambiental de la infraestructura.
  • La seva interconnexió amb altres modes de transport: L'estació estarà connectada amb el tramvia de Parla, creant un intercanviador multimodal que facilitarà la mobilitat dels ciutadans.
  • La seva accessibilitat universal: L'estació comptarà amb dos andenes de 210 metres de longitud, un edifici de viatgers de 900 metres quadrats amb disseny sostenible i un pas inferior que connectarà ambdós andenes.

 

Més de 14.000 usuaris diaris

L'estudi funcional realitzat pel Ministeri de Transports estima que la nova estació tindrà una demanda potencial superior als 14.000 usuaris diaris. Aquesta xifra posa de manifest la necessitat d'aquesta infraestructura per millorar la qualitat del servei de Rodalies a Parla, un dels municipis amb major població de la Comunitat de Madrid.

 

Inversió en la xarxa de Rodalies

La construcció de l'estació de Parla Norte forma part del Pla de Millora de Rodalies de Madrid, que contempla una inversió total de 7.100 milions d'euros. Aquest pla inclou 120 actuacions, entre les quals es troben la millora i ampliació de la xarxa de vies, la renovació de la flota de trens i la modernització de les estacions.

 

Fita urbana i arquitectura sostenible

L'edifici de viatgers de la nova estació de Parla Norte serà un fita urbana i un exemple d'arquitectura sostenible. La seva estructura envolvent en forma de costelles, protegirà els viatgers de les inclemències meteorològiques i canalitzarà els fluxos d'usuaris.

 

Renders: Adif

 

L'experiència de SOCOTEC en l'assistència tècnica per al control d'obres d'infraestructures ferroviàries serà una garantia per a la correcta execució del projecte.

Vols saber més sobre els nostres serveis d'obra civil? Contacte

Contacta amb els nostres experts

Contacta'ns